Renske van Dillen en Liesbeth Blommaert ontwikkelen samen een literatuurproject voor de onderbouw. Welk boek of thema centraal staat, is nog een verrassing, maar deze twee experts maken er zeker een mooi en waardevol project van.
Renske van Dillen
Renske is docent onderzoek, theorie & creatief schrijven aan St. Joost School of Art & Design bij de afdeling Illustrated & Animated Storytelling. Daarvoor was zij lange tijd literatuurconsulent bij Kunstbalie waar zij diverse literatuurprojecten voor het basisonderwijs ontwikkelde. Haar kennis van Filosoferen met kinderen en volwassenen zet zij graag in als middel om de individuele én gedeelde beleving van (jeugd)literatuur te versterken.
Illustratie door Jill Heesbeen
Liesbeth Blommaert
Liesbeth is specialist bij Bibliotheek Theek 5 en heeft diverse lesbrieven ontwikkeld samen met kunstvakdocenten. Daarnaast is de opleiding Vol van Lezen (specialist jeugdliteratuur) de aanzet geweest om nog meer aan de slag te gaan met alle lagen in een kinderboek. Haar missie is om jeugdliteratuur toegankelijk te maken voor iedereen en kinderen mee te nemen in verhalen waardoor ze het gaan voelen en beleven. Het doet er wél toe wat je leest en het is onze taak om het best passende boek bij het kind te brengen, het beslissende boek aan te reiken.
Educatie
Dit project heeft een lesbrief.
Discipline | Literatuur |
Locatie | Op school |
Periode | Voorkeur aangeven |
Duur | 1 week per groep |
Concept en uitvoering | Theek 5 i.s.m. Renske van Dillen |